Korona Gór Polski

KORONA GÓR POLSKI zdobyta! 10 momentów zapamiętanych przez nas NAJbardziej…

#nogamipokorone

Czas podsumowań minionego roku dobiega końca, dlatego w ostatniej chwili przedstawiamy Wam skróconą wersję wspomnień z tego czasu. Zobaczcie co utkwiło nam w pamięci NAJbardziej…

Starsze o kolejny rok, z nowymi doświadczeniami na naszym koncie. Kiedy to zleciało? a dopiero było lato 2017 i jechałyśmy na półmaraton do Wałbrzycha, gdzie wszystko się zaczęło. Teraz siedzimy i planujemy następne wydarzenia związane z naszą pasją, o których dowiecie się niebawem. 🙂

Tymczasem może parę słów podsumowania jak minął nam 2018 rok. To, że zdobyłyśmy wspólnie 28 szczytów to oczywiste, ale czy wiecie że:

• do naszej przygody dołączyły łącznie 74 osoby i 1 pies!
  • każda z nas przeszła 246 km – to tak jakby przejść prawie z Krakowa do Łodzi!
  • suma zdobytych przewyższeń to 12 203 m, co daje nam wejście na Mount Everest i to półtora raza!
  • otrzymałyśmy niezliczona ilość uśmiechów od Was – za co bardzo dziękujemy!

Każdy z 28 szczytów zdobytych podczas tego roku pozostawił w nas miłą pamiątkę. O wielu miejscach, do których dotarłyśmy, nie miałyśmy pojęcia, a kilka z nich tak nas urzekło, że planujemy tam wrócić w przyszłości. Nie zawsze dopisywała nam pogoda, nie zawsze nam się chciało, ale poczucie wykonania planu rekompensuje wszelkie trudy. Już dziś wiemy, że było warto nie tylko ze względu na piękne krajobrazy polskich gór, ale głównie dlatego, że spędziłyśmy przemiłe chwile w górach z fajnymi ludźmi.

No to zaczynamy! Zobaczcie co utkwiło nam w pamięci NAJbardziej:

NAJPIĘKNIEJSZY WIDOK

Zdecydowanie Mogielica. Z wieży widokowej możemy zobaczyć Tatry, Pieniny, Gorce i Beskidy.

Klimatu dopełnia poranna mgła unosząca się nad miasteczkami.

NAJLICZNIEJSZA EKIPA

W tym przypadku nie ma zwycięzcy. Jest aż 5 szczytów z tą samą liczbą wędrujących osób.

Lackowa, Śnieżka, Wysoka, Skrzyczne i Turbacz skradły serce aż 11-stu osobom.

NAJZABAWNIEJSZA SYTUACJA
 Przygoda z szaloną owieczką spod Wysokiej! Wspominana jest do dziś.

Często w prywatnych konwersacjach wysyłamy sobie GIFy śmiejąc się na cały głos.

NAJGORSZA POGODA

Gorszej od Turbacza to chyba nie było.. no chyba że Tarnica. W obu przypadkach widoczność była nienajlepsza i pozostawiała wiele do życzenia. Bardzo nam szkoda Bieszczad, że nie udało nam się nacieszyć ich krajobrazem podczas trwania projektu.

NAJKRÓTSZY SZLAK

Oj niezapomniana Waligóra! Tam zaskoczyło nas strome lodowe podejście na szczyt.

Najkrótszy szlak, ale nie najszybszy. Zdecydowanie nie doceniłyśmy tej góry. 😉

NAJDŁUŻSZA TRASA

Oczywiście Rysy. Trasa na szczyt i z powrotem to prawie 25 km. Samo dojście z parkingu do Morskiego Oka to 8 km drogi. W ten dzień zdobyłyśmy najwyższy szczyt Polskich gór i świętowałyśmy pierwsze urodziny Nogami do Góry. Nie mogłyśmy sobie wymarzyć lepszej pogody.

NAJWIĘKSZE ZASKOCZENIE

Góry Sowie w zimowej odsłonie. Szczyt Wielkiej Sowy mimo, że w całości zalesiony, to ma w sobie bardzo dużo uroku. Piękna, kamienna wieża widokowa, cisza, spokój i przyjemny spacer. Czego chcieć więcej.

NAJPIĘKNIEJSZA CHWILA

Bezkonkurencyjnie wschód słońca na Babiej Górze! Idealne warunki, niesamowity spektakl wart wszystkiego!

Kto nie pojechał z nami, na pewno żałował.

NAJMROŹNIEJSZY KLIMAT

Lackowa była piękną, lodową krainą i można by pomyśleć że najmroźniejszą, ale to Śnieżnik był królem zimna!

Podczas podejścia na szczyt wiał silny wiatr, mgła przysłoniła świat, a na samym szczycie nie dało się wytrzymać zbyt długo.

NAJCIEKAWSZE GÓRY

Szczeliniec Wielki i całe Góry Stołowe. Przyciągały nas kilka razy podczas trwania projektu przy okazji organizowanych tam biegów górskich.

Z wielką przyjemnością wracałyśmy do tych labiryntów skalnych, które są największą atrakcją turystyczną regionu.

Wszystko co dobre, kiedyś się kończy. Odpoczywamy teraz chwilę od gór, ładujemy baterie, by wejść w nowe wyzwanie z wielkim zapałem.

Na koniec wielkie podziękowania dla naszych przyjaciół, którzy pomogli nam w realizacji naszego projektu, a także tych którzy dali się namówić na zdobywanie z nami szczytów Korony Gór Polski. Mamy nadzieję, że stałyśmy się inspiracją dla wielu do odkrywania pięknych krajobrazów polskich gór. To wszystko jest w zasięgu Waszej ręki!